Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

tisdag 22 december 2015

Veckans ord...

blir en dikt av Karin Boye.

Stjärnornas tröst

Jag har frågat en stjärna i natt
--ett ljus långt bort där ingen  bor--
"Vem lyser du, främmande stjärna?
du går så klar och stor"

Hon såg med en stjärneblick,
som gjorde min ömkan stum:
"Jag lyser en evig natt.
Jag lyser ett livlöst rum.

Mitt ljus är en blomma som vissanr
i rymdernas sena höst.
Det ljuset är all min tröst.
Det ljuset är nog till tröst"

//Marie-Helén Vintrosahemmet



Inga kommentarer: