Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

lördag 5 mars 2016

Veckans ord...

...blir en dikt av Per Lagerkvist.

Det är vackrast när det skymmer.

Det är vackrast när det skymmer
all den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.

Allt är ömhet, allt är
smekt av händer.
Herren själv
utplånar fjärran
stränder.

Allt är nära, allt är
långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån.

Allt är mitt, och allt
skall tagas från mig,
inom kort skall
allting tagas från mig.

Träden, molnen, marken
där jag går.
Jag skall vandra-
ensam, utan spår.

//Marie-Helén  Vintrosahemmet

Inga kommentarer: