Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

tisdag 4 oktober 2011

kanelbullens dag

En kanelbulle.... kan väcka många minnen! Jag bakade till mina barn när de var små... jag har aldrig bakat, men det luktar gott och jag tycker om. Jag tyckte om att baka.... Doften och att se och vara med och baka och äta nygräddade kanelbullar är att finnas till nu!
 Vi bakar, diskar, gräddar bullar och kokar kaffe och väntar att det ska bli dags att fika. Vi sitter i köket, arbetsterapeut och sjuksköterskorna kommer och vi fikar och njuter av varandras sällskap och kanelbullar...

Inga kommentarer: