Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

torsdag 13 augusti 2015

Veckans ord...

...blir en sommarsång! Vi sitter mycket tillsammans och lyssnar på allt från visor till dansmusik, vi har varmt och soligt här i Vintrosa, så vi njuter av sommaren!


Uti vår hage där växa blå bär
kom hjärtans fröjd
vill du mig någe´så har du mig här!
kom liljor och aquileja
kom rosor och salvia,
kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!

Fagra små blommor där bjuda till dans.
Kom hjärtans fröjd
vill du, så binder jag åt dig en krans!
Kom liljor och aquileja,
kom rosor och salvia,
kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!

Kransen den sätter jag sen i ditt hår,
kom hjärtans fröjd
solen den dalar men hoppet uppgår!
Kom liljor och aquileja,
kom rosor och salvia,
kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!

Uti vår hage finns blommor och bär,
kom hjärtans fröjd
men utav alla du kärast mig är!
Kom liljor och aquileja,
kom rosor och salvia,
kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!

//Marie-Helén Vintrosahemmet


Inga kommentarer: