Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 19 februari 2016

Veckans ord...

...blir en text av Niklas Strömstedt.

Så snurrar din jord.

Det var så längesen
innan någon måne fanns
och jag var kanske lite äldre än du
och igen och igen
jag ville vara någon annanstans
jag ar på väg mot den person jag är nu
och om du ser på stjärnorna
ska de visa vägarna du kan gå
dom förstår

Så snurrar din jord
och du håller dej kvar
och tankarna flyger och far
och snurrar din jord
genom år efter år
och drömmarna kommer och går
imorgon är idag igår

Jag ser hur du är
du blandar alla färgerna
till en tavla av nyfikenhet
och jag vill vara med
flyga fram i fantasierna
men jag blir stoppad av allting jag vet
jag tror att du är starkare
ja du är mycket starkare än jag var
du är bra

Så snurrar din jord
och du håller dej kvar
och tankarna flyger och far
och snurrar din jord
genom år efter år
och drömmarna kommer och går
imorgon är idag igår

Varje dag kan vara ett äventyr
mellan verklighet och dröm

Min kärlek finns alltid kvar
livet är här
livet är nu
livet är kvar!

Så snurrar din jord
och håller dej kvar
och tankarna flyger och far
och snurrar din jord
genom år efter år
och drömmarna kommer och går
imorgon är idag igår...

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: