Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

tisdag 2 augusti 2016

Sjung gärna med...

...sa tjejen och killen som var hos oss igår från Medborgarskolan och sjöng för oss.
Klart vi gjorde!
De är så kul med ungdomarna som kommer de spelar och sjunger så mycket olika låtar, allt från Evert Taube till Kent. Igår var det extra spralligt och gungigt till Dagny och Jag vill vara din Margareta, de kan vi sjunga och gunga med i, sedan var det knäpptyst och vi lyssnade när hon sjöng Utan dina andetag med Kent så vackert!
Ett litet smakprov från den vackra texten till Kent låten:
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

vad vore jag
utan dina andetag...

//Marie-Helén, Gunilla och Annie Vintrosahemmet



Inga kommentarer: