Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 5 augusti 2016

Veckans ord...

...blir den fina texten till sången Drömmen om Elin. En sång som våra gamla kan och tycker om att lyssna till!
  Drömmen om Elin

Vad jag drömt om dig,
lilla Elin, mjuk som en sommarvind,
söt som en sockerstrut,
med brun och fjunig kind.
Under alla år
har jag burit med mig drömmen;
drömmen om Elin,
leende under en blommande lind.
Vad min dröm är skön!
Där är du så ung och varm och ljuv,
solen i ditt hår,
ett avsked vid ditt hus.
I min ensamhet
vänder jag tillbaks till drömmen;
drömmen om Elin,
var det ditt sensommarbrus?
Elin i min dröm,
går ditt skratt mot skyn som en ballong.
Du är i min famn
och vinden drar en sång.
Det blev aldrig vi,
men jag drömmer ändå drömmen;
drömmen om Elin,
och om en sommar en gång...

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: