Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

lördag 23 mars 2013

Veckans ord...

...blir ytterligare en text från värdegrundsdagarna vi personal var på.

Tiden som går
Vaknar en morgon
tänker på dig igen
Vänder i cirklar
väntar på gryningen
Drömmer om dagar...
jag har längtat dit
Drömmer om det som blir
tiden som kommer till dig och mig
Jag vet att du väntar på
att jag ska komma och öppna
för dig ändå

Sen frågar du
hur lång vår tid ska bli
Den tid som vi ska få...

Men jag vet inte mer än att livet vill levas
Den tid vi har
Om du vill följa med på en vindlande resa
Är det ditt  val
Om den blir alltför kort ska vi ändå få leva
Den tid vi får
Den tid vi får

Ser över havet
väntar på skymningen
Känner en stillsam förundran
över kärleken

Sen frågar du
hur lång vår tid ska bli
Den tid som vi ska få

Men jag vet inte mer än att livet vill levas
Den tid vi har
Om du  vill följa med på en vindlande resa
Är det ditt val
Om den blir alltför kort ska vi ändå få leva
Den tid vi får
Den tid vi får

//Marie-Helén   Vintrosahemmet

Inga kommentarer: