Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 15 augusti 2014

Veckans ord...

...blir den fina texten till Lasse Berghagens Sträck ut din hand.
Det är det viktigaste vi kan göra, sträcka ut våra händer och finnas och se varandra!

Gåtfulla jord, du gör mig förundrad,
frihetens tid lämnar märkliga spår.
Ögon av sorg söker himmelens stjärnor
som sprider sitt ljus på den väg där vi går.

Sträck ut din hand och finn en hand i din,
så gjorde jag och fann en hand i min.
Sträck u din hand och bygg en mänsklig bro,
vi bygger från land till land,
sträck ut din hand

Öppna din famn för resten av världen,
du är en del av allt det som sker,
sprid du ditt ljus så som himmelens stjärnor,
ge av dig själv så som stjärnorna ger.

Sträck ut din hand och finn en hand i din,
så gjorde jag och fann en hand i min.
Sträck ut din hand och bygg en mänsklig bro,
vi bygger från land till land,
sträck ut din hand...

//Marie-Helén Vintrosahemmet



Inga kommentarer: