Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 22 april 2016

Veckans ord...

...blir en ramsa om vinden.

Vinden

Du slängde draken upp i skyn
och blåste fåglarna från byn,
det såg jag, och jag hörde ju
dig prassla strävt i gräset nu,
o vind som blåser dagen lång
med sus och brus och visselsång!

Du gömmer dig, men jag kan se
allt du gör, och ett tu tre
får jag en knuff, hör jag ett skratt,
men aldrig kan jag ta dig fatt,
 o vind som blåser dagen lång
med sus och brus och visselsång!

Du blåser så stark och vild,
jag såg dig aldrig på en bild.
Säg, är du pojke eller karl?
Är du ett djur? Så ge mig svar,
 o vind som blåser dagen lång
med sus och brus och visselsång!

av Louis Stevenson

Inga kommentarer: