Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 27 maj 2016

Veckans ord...

...blir en sångtext!
Igår på veterandagen sjöng Jonny Fagerman så mycket trevliga, svängiga låtar för oss! Bl.a den här som vi sjöng med i!
Image and video hosting by TinyPic
Leende guldbruna ögon

Leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan de aldrig mer bli

Blickarna som du mig sänder
tänder nå´t varmt inom mig
det är nå´t härligt som händer
som fångar och drar mig till dig

Leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan de aldrig mer bli

ögon som lockar och leker
och som kan få mig att tro
mjuka såsom sammet dom smeker
dom utstrålar lugn och ger ro

Leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan de aldrig mer bli

Leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan de aldrig mer bli
så blå kan de aldrig mer bli!

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: