Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

torsdag 13 november 2014

Veckans ord...

...blir en sångtext med Lasse Dahlqvist, en älskad kompositör som Måndagsklubben sjöng en del bitar av i måndags!

Kostervalsen

Kom i koster vals,
slå din runda arm om min hals.
Ja´dig föra får,
hi-o-hej va´dä´veftar å´går.

Koster valsen går
lek å´smek blir i skrevor å´snår.
Ja´ä´din å´du ä´min,
allrakärestan min.

Däjeliga mö på Kosterö
du min lilla rara fästemö
Maja lella hej,
Maja lella säj,
säj vell du gefta dej.

Kom i Kosterbåt
nu i natten följas vi åt,
ut på hav vi gå,
där marelden blänker så blå,
ja´dej smeka vell,
där som dyningen lyser som ell´.
Ja´ä´din,
du ä´min allrakärestan min....

Det dansades friskt till låtarna och det förstår man, medryckande glad dragspelsmusik!

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: