Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

torsdag 16 juni 2016

Veckans ord...

blir en skön sommarsång! Barfotavisan av Mats Paulson.

Barfotavisan

Det finns så mycket att titta på
när sommaren kommer till oss
grodor som hoppa i bäck och damm
och kalvar som nyss kommit loss

Barfota utan strumpor och skor
ska jag vandra med dig                                                             
ut till sommarn där vindarna bor
till ros och förgätmigej

Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån
det killar så skönt under foten min
jag känner gruset med tån

En svala flyger med svindlande fart
och måsarna skräna i skyn
hästar som gnägga och andra ljud
som hörs när vi går genom byn

Barfota utan strumpor och skor
ska jag vandra med dig
ut till sommaren där vindarna bor
Bildresultat för smultron på stråtill ros och förgätmigej

Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån
det killar så skönt under foten min...

//Marie-Helén Vintrosahemmet

                                                                     

Inga kommentarer: