Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

onsdag 28 augusti 2013

Läsa verser...

är en kär aktivitet. Varje morgon läser några av våra damer Nerikes Allehanda med stor inlevelse.
Vi får höra om stora och små nyheter, sen slutar det med en lång stund vid dödsannonserna, där varje vers blir läst många gånger. En del fastnar mer än andra. Idag har vi fått höra denna:

Håll mitt hjärta
håll min själ
Lägg mitt huvud i
ditt knä
Säg att du menar och
vill mig väl
Håll mitt hjärta
håll min själ

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: