Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

torsdag 25 oktober 2012

Yesterday...

Vi är i köket och pysslar, du börjar plötsligt nynna...Jag nynnar med dig...
Jag vet inte riktigt vad vi nynnar...men det spelar inte så stor roll...Vi nynnar tillsammans!
Nästa dag i köket, du börjar nynna då jag kommer in i köket...jag nynnar med dig...Vi nynnar tillsammans!
Morgonen därpå, kommer jag in till dig på morgonen, för att se om du vaknat än...
Du är vaken, du börjar nynna...
Nu hör jag vad du nynnar, jag sätter mig på din sängkant, tar din hand och nynnar med dig...

- Yesterday...all my troubles seemed so far away...

//Therese Heden Ölmbrogården.

Inga kommentarer: