Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

torsdag 2 januari 2014

Veckans ord...

...blir en nyårsdikt.

Tidsram och livstid

Låt inte klocktiden
fånga dina tankar.
Det är din uppgift
att fånga och förädla
den pågående verkligheten
som tiden rymmer.
Tänk ofta på
att ditt liv
är större och viktigare
än den tidram
som omger livet.

Jag vandrar min väg,
bär alltid med mig
hela mitt växlande liv.
Någon finns vid min sida
och följer osäkra steg
mot möjlighet och mognad.

Livets tid
är alltid nu.
Inte för längesen
eller i okänd framtid.
Besinna dess storhet
när varje dag
nyvaken möter dig
och när samma dag
går till till sin vila
utan att återvända.
Ögonblicket är ditt.
Dagen tillhör dig.
Livets tid är nu.

/Kjell Olof Bohlin/

//Marie-Helén Vintrosahemmet






Inga kommentarer: