Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

lördag 11 januari 2014

Veckans ord...

...blir en sångtext; Ge mig en kaka till kaffet av Östen med resten.

Har ingen fallskärm och dyra vanor
men jag gör alltid så gott jag kan
jag festar inte med David Beckham
jag är en lagom vanlig man

 Jag äger inte en ny Ferrari
har ingen våning i Saint Tropez
champagne och ostron äts här för sällan
men jag är lika glad för det

Vad gör det?

Ge mig en kaka till kaffet
sen är det bra
och femti spänn på en skraplott
är allt vad jag vill ha
ge mig en koltrast som sjunger
när våren snart är här
allt jag begär, allt jag begär
allt jag begär, allt jag begär

Ge mig en kaka till kaffet
sen är jag tillfreds
om Zlatan sen sätter straffen
behövs det inget mer
låt mig få se hur det skymmer
 när sommaren är här
allt jag begär, allt jag begär
allt jag begär, allt jag begär

Om guld och silver och diamanter
är ett bevis på vad lycka är
då är väl jag olycklig och fattig
men jag är lika glad för det

Vad gör det?

Ge mig en kaka till kaffet...

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: