Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

tisdag 17 april 2012

En förhoppning...

Läste Karin Taubes "Skolbarnets önskelista" och insåg att ett skolbarns önskan är inte så långt ifrån våra äldres önskan eller ens egen, på arbetsplatsen...
 Min förhoppning är att alla de som bor eller bott hos oss har känt...

Här är jag omtyckt och accepterad
Här lyssnar andra på mig
Här möter jag förståelse
Här ser man vad jag är duktig på och säger det till mig
Här får jag hjälp med mina svårigheter
Här bryr man sig om vad jag tycker och känner
Här känner jag att jag duger
Här känner jag att jag är någon

//Therese Ölmbrogården.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Vilken fin önskelista!
/Marie-Helén Vintrosahemmet

Ölmbrovintrosa sa...

Jaa,visst är den fin!
//Therese, Ölmbrogården.