Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

tisdag 24 april 2012

Veckans ord...

Den här veckan blir det en dikt av Nils Ferlin. Många känner igen och tycker om hans dikter och den här en sådan vi läst mycket.

I Folkviseton

Kärleken kommer och kärleken går
ingen kan tyda dess lagar
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnadsdagar
Mitt hjärta är ditt
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din
din lycka är min
och gråten är min när du gråter

Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet i världen
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden
Mitt hjärta är ditt
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din
din lycka är min
och gråten är min när du gråter

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: