Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

onsdag 18 april 2012

Solen skiner...

Nu när jag kommer in i Hedens kök och solen skiner in genom fönstren
då kommer jag minnas hans ord, han som jag kallade vardagspoeten, hans ord, kommer jag minnas ...

Solen skiner
på mina vita gardiner
som jag inte har tvättat
på trettio år....

Många korta kluriga vardagsdikter har vi med oss till minne, de ska iallafall jag vårda ömt...

//Therese Ölmbrogården.

Inga kommentarer: