Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

fredag 5 april 2013

Veckans ord...

...blir en dikt om våren såklart! Vad vi har längtat, nu kan vi sakta börja med att låta solen värma frusen kind...det känns som vi vaknar upp lite mer. Nu börjar allt härligt att följa vårens framfart, nummer ett: blåsippor!

Att våren är här kan jag höra
fåglars kärlekssång fångas av mitt öra
jag bländas av en stark sol
vårvinden griper tag i min kjol...
från träd och buskar det droppar
jag anar dess första knoppar
jag stannar upp och andas in....
vårluften rensar själen min
jag hälsar våren välkommen hit
säger adjö till vintern vit

Birgitta Madgic

//Marie-Helén Vintrosahemmet

Inga kommentarer: