Om oss

Vintrosahemmet och Ölmbrogården är två vård- och omsorgsboenden som geografiskt ligger i olika delar av Örebro kommun, men tillhör samma vård- och omsorgsområde. Våra boenden arbetar med ett hälsofrämjande, så kallat salutogent förhållningssätt. Vi som skriver heter Marie-Helén Ardeman, Vintrosahemmet och Therese Nilsson, Ölmbrogården. Vi är två undersköterskor som tillsammans med våra medarbetare vill förmedla en positiv syn på äldreomsorgen idag!

söndag 8 juni 2014

Veckans ord...

...blir en dopvers, idag är det mycket fokus på dopet av lilla Leonore.
 Det kan många uppskatta att sitta och titta på idag, vackra kläder, bedårande barn och kungligheter, det gillar många.
 Barn är en sådan glädje, de får de flesta att "vakna", de får det oroliga och ledsna att blekna en stund, minnen att komma fram...alla minnen är inte goda, men man kan tänka på det bra som varit och den tid man fick och gråta en skvätt går också bra, det är skönt...det lättar i sinnet.


Jag vill ge dig

Med en obönhörlig kraft och mjukhet
berör du mitt allra innersta.
Letar dig fram till varje liten vrå.
Dyrkar upp hjärtats låsta rum.
Väcker känslor jag inte trodde fanns.
Väcker mitt slumrande jag.

Jag vill ge dig det finaste jag har.
Jag lägger mitt hjärta i dina händer.
Det är fullt av kärlek.
Det är fullt av längtan.
Jag ger det till dig.
Du gör med det vad du vill.
Mitt hjärta är ditt.

av Ann Johlin

//Marie-Helén Vintrosahemmet



ina i dina händer.
Det är fullt av kärlek.
Det är fullt av längtan.
Jag ger det till dig.
Du gör med det vad du v

Inga kommentarer: